torsdag, mars 29, 2012

Er hun gal eller desperat?




I dag tenkte jeg å slå ett slag for den geniale ribbeformen til 79,- fra BoNordisk.no. Julen varer vel helt til påske. Er jeg blitt gal, eller er jeg desperat etter å bli kvitt varer fra lageret - akkurat det er jeg nok innerst inne. Men jeg har funnet en perfekt match som jeg vil dele. 

Jeg har nemlig testet denne langpannen grundig de siste to ukene. Da vi har  hatt 4 års bursdag med barnehagebarn, 8 års bursdag med skolegutter, Familiebursdag for begge to og sjokoladekakefrekvensen er høy generelt. Toros langpannekake er suveren for slike Toro mammaer som meg, ikke bare er den enkel, den er god og ikke minst glutenfri.



Bilde: I sjokoladekaken skal det kun olje og vann. Olje flaske og Litermål fra Make International.




Bilde: Enklere baking blir det ikke.

Det geniale er at langpannen som følger med ribbeformen er perfekt til denne kaken, riktig størrelse og tefflon-belegget gjør at kaken er enkel å ta ut av formen. Runde fine kanter blir det på kaken og alt i alt -var den perfekt.

Usikker på om jeg skal bli en bakeblogger. Glemte å ta bilde av kaken ferdig.

2 kommentarer:

Anita sa...

ribbeformen brukes mer til kake enn ribbe her i huset også:)

Fjordheim sa...

Har ei form på den størrelsen jeg også. Passe til kaker.
Ribbe hadde vi forresten på søndag.
Ønsker deg ei herlig påske :)