fredag, april 06, 2012

Skorpeløs pizza


Inspirert av forrige innlegg med baking går jeg over på matblogging, dessverre også uten bilde av ferdig resultat. Mangler virkelig blogg-rutine.

Jeg er glad i å lage mat, særlig enkel barnevennlig mat. I dag ønsket jeg derfor å teste ut skorpeløs pizza fra den fine kokeboken: Nigellas Kjøkken - Livetter fra hjemmets hjerte.


Bilde: De to minste bollene fra Miksebollesett fra Nigella Lawson til 989,- (sett med 4 boller)


Siden jeg ikke hadde så mye pepperoni i kjøleskapet brukte jeg spekeskinke og det var også godt. Mens jeg lagde mat gikk Tanten, Onkelen og Farmoren forbi på tur og siden jeg synes det er topp å lage mat til mange ble de hanket inn som testkaniner de også.



Bilde: Skinke og ost står klart å ha på pizza. 
Jeg liker rosafargen på Nigella Lawson kjøkken produktene bedre og bedre. 


Oppskriften: Det ble litt justeringer for å få røren til å passe i formen jeg hadde, også her var var ribbeformen egnet. Så her er hva jeg brukte:

150 gram revet ost
200 gram mel
2 store egg
ørlitt salt
5 dl melk




Dette mikset jeg sammen i kjøkkenmaskinen og helte over i godt smurt form. Jeg stekte det på midterste rille i ovnen på 220 grader C. i ca 25 minutter. Da tok jeg ut pizzaen hadde på ca 100 gram med ost og ca 150 gram med opp-kuttet spekeskinke så stekte jeg pizzaen 4-5 minutter til.

Vi hadde salat til. Mine barn er ganske kresne på hva de liker og liker ikke det samme, så servering av salat på fat har blitt en vane her på Olstad .Da kan alle få noe de liker. Generelt er mine barn lite begeistret for "blandet mat". Ostefatet fra Nigella Lawson 645,- er veldig godt egnet til vår type salatservering.


Bilde: Lunsjgjester. PS: Tanten har betennelse på øyet og har derfor solbriller inne. 

Dette kommer til å bli en lunsj favoritt, pizzaen krevde ingen esing eller venting så gikk fort. Barna likte den og den passet godt til salat så barna spiste det også. 

4 kommentarer:

Hulda sa...

Dette så jo kjempegodt ut! De bollene var skikkelig delikate. :)

Fjordheim sa...

Den pizzaen ser veldig god ut.
kanskje jeg prøver den en dag.
Greit med noe som år fort noen ganger.
Ha en fortsatt riktig
god påskehelg :)

Rose Garden Malevik sa...

Olala.....de ser gott ut :)
GLAD PÅSK på DIG
å missa nu inte....

H
A
P
P
Y

E
A
S
T
E
R

P
A
R
T
Y


VÄLKOMMEN :)
Håkan

Tulip sa...

Skorpefri pizza, går det an da?
Så godt ut!

Og sikkert ekstra kos med gjester rundt bordet:)

Hyggelig å kikke innom deg igjen!