tirsdag, januar 27, 2009

Feirer våren med nytt bord!






Etter en helg på Lillestrøm med masse vår og sommer var tiden kommet for å få ut det mørkerøde Ektorp trekket. Jeg har flere trekk og innerst på kottet fant jeg dette som jeg kjøpte på salg for en tid tilbake siden.

Var innom på en hyggelig lokal interiør butikk for å sjekke om Green Gate nyehtene hadde kommet og da sto dette gamle kjøkken bordet og ville være med hjem. Planen var å ha suffen ut for å si det slik men det kunne vi ikke sa 4 åringen for han har alle sakene sine der. Men kutte bena skal vi gjøre selv om det også var helt teit i flg 4 åringen. Men det er mor som bestemmer. Men foreløpig står mitt nye vår bord å smiler til meg.

Mulig jeg maler det på sikt men likte den slitte patinaen og jeg likte grønnfargen.

14 kommentarer:

Mette sa...

Hei!
Det var en nydelig farge på det bordet!

Skjønner godt at du fallt for det.

Det er noe eget med gamle møbler synes jeg, de har sjel, om de er aldri så slitte. Stuebordet vårt fant vi i kjelleren her, platen er sprukket, og nedslitt, og det er litt ujevnt her og der. Var litt i tvil om jeg likte det, men nå har vi vokst sammen. Understellet har en litt rar brun farge, men jeg vet ikke om jeg vil male det heller...

Tilbake til fargen på bordet ditt:
Er blitt veldig begeistret for turkis og rosa på mine eldre dager ;D...etter å ha vært ganske lei - 80-tallet, trenger jeg si mer...?!

Verandasol sa...

Å, det var jo et skikkelig herlig lite bord! Var jo egentlig en ganske fin farge på det, og hvis du ikke maler det beholder det jo sjarmen skikkelig :)

Pulsatilla sa...

Ville nok heller ikke malt bordet, bare skrubba bordplata (men det gjør man jo uansett daglig med 4-åringer i huset ;-)) Lekker grønnfarge på understellet!

krinkelkroken sa...

Kjempeskjønt bord, ville ikke malt;)
Det trekket er en av mine favoritter, hvertfall på sommeren, godt brukt her i huset!

Frk.Badegakk sa...

Herlig nytt gammelt bord! Det var et heldig kjøp må jeg si! Flotte saker!

Tulip sa...

Å så flott bord! Ville ikke malt det, synes den grønnfargen var utrolig sjarmerende!

klem

Akkurat passe Frø sa...

Var litt redd for å virke uhøfflig, men her er det fleire som har tenkt det samme som meg, så eg seier frimodig;
Bordet er NYDELIG og fargen UNIK!!
(Fargen kan nok kanskje bli vanskelig å kombinere med, men bytt heller bord enn farge!...)

DU har ein herlig flott blogg!!!

Hulda sa...

Vet du, jeg hadde ikke malt dette bordet, det passer jo så godt til sofaen, og føttene må du ikke sage... Neida, du bestemmer jo selvfølgelig selv. :)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Åh! Det var fint det bordet - og inntil sofaen ble det enda flottere :))

Takk for mailen her om dagen - Jeg skulle ha svart , men så gikk det så i ett etter jeg kom hjem her ,beklager !! Har ikke fått tatt inn IS ennå, da jeg ville gå litt mere tom først , men må få ut fingeren snart ja ....er så mye penger som skal ut på denne tiden av året så man får jo heeeeeelt angsten !!!

Jeg så deg på messen ja, hehe, men dere gikk så fort forbi meg at jeg rakk ikke helt reagere før litt etterpå....og da var det litt teit å roooooooope etter deg , haha. Heeeeeeeeeeeeeeeeei Line , det er Anniche fra bloggen her, hehehe!!

Jaja, ha en god uke , klem !

Fjordheim sa...

Så fint bord da. Syns fargen passa bra til sofaen. Og en skuff er det alltid greit å ha.
Ønsker deg en flott dag :)

Den gode feen sa...

Wao, for eit nyyyyydeleg bord du har fått tak i. Eg syns absolutt ikkje du bør male dette - fargen er råfin og patinaen nydeleg.

Og tusen takk for koseleg kommentar. Ja, det er spennandes med oppussing, og det går relativt raskt på fram. Dei er allerede ferdig med ein vegg sjølv om vinduene manglar då (nye vindu kjem først om to veker). Ikkje så rart at det tok lengre tid hos dåko. Me gjer omtrent ingenting sjølve, og størrelsen på huset er sikkert ein tiende del av dykkar :)

Ha ein flott onsdag!! Klem frå Linda

Tee of Vinnord Cottage sa...

Du må ikke male det!!!!! Sinnsykt pent bord... så missunnerlig!!! H ehe.... åh.. ett kjempefunn... elsker fargen :) *nyter synet*

heldiggris!

hilsen fre Trine

Camilla sa...

For et nydelig hus du har fått! Må nesten takke for tipset om de blå dørslagene. Måtte snik-shoppe et i butikken din nå på morgenkvisten. det gamle jeg har fra ikea detter helt fra hverandre. Bordet blir helt supert. Skal det bli sofabord? Det er så genialt med skuffer i sofabord, alle skulle hatt det. :)

Camilla sa...

Angående det bordet. Du kan jo pusse det lett og så legge på et strøk matt lakk så holder det seg godt også og tåler å bli sølt på? :) Bare et forslag altså.