søndag, januar 11, 2009

Søndagsmiddag

I dag hadde jeg invitert familien til Olstadmannen på middag. Skikkelig gammeldags søndagsmiddag. Vi bor jo i ett gammelt familiehus. Det ryktes at den gamle Olstad fruen (Olstadmannens bestemor) var bra på nettopp søndagsmiddager, så jeg forsøkte å dra det opp ett hakk mot min vanlige pasta variant. Så i dag ble det steik med tilbehør, og dessert.

Så i formiddag når jeg skulle starte med "Steika" fikk jeg sagt høyt, hvordan bruker jeg gjøre dette igjen. Hvorpå Olstadmannen skogg ler. Når lagde du steik sist da... Han kunne fort fortelle at jeg aldri lagd steik før. Jeg som i min iver hadde innbilt meg selv at det var noe jeg slang sammen hver søndag...



Valdrof salat stod på menyen, jeg har fått ny kjøkkenmaskin og har i det hele tatt fått mye fint kjøkkenutstyr i 2008 så har nå ingen unskydlning for dårlige middager.




Det ble 10 stk med store og små på denne søndagen, først hadde jeg ambisjoner om å dekke fint med damask og stueservering. OK en skal ikke overdrive heller så det ble voksduk i lin imitasjon og kjøkken servering. Men ganske trivelig for det. Søndagsmiddagen ble riktig så trivelig.



Til slutt lille linse lusa som snart er 10 mnd.

6 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselig du har dekket på, syns det var fint med den beige duken mot de hvite tallerknene. God ny uke!

Pulsatilla sa...

Det så ut som et riktig hyggelig søndagsmiddagsbord for storfamilien :-)
Jeg er bittelitt misunnelig på kjøkkenmaskinen din, kjenner jeg. Ha en fin kveld!

Jannicke sa...

..ja, nydelig dekket bord :), og flink jente som lager stek til middag!!! Jeg er veldig glad i å lage mat, men steik har jeg litt prestasjonsangst for å lage ;)...
Må øve litt tror jeg, hehe :)
God natt fra meg.

Cathrine Aksnes sa...

så koselig.. søndagsmiddag med familien er kos:)

Anita sa...

Var nok en veldig hyggelig middag! Har sånn voksduk jeg også og bruker den til alt!!!!!!! Ha en flott uke! Klem!

Fjordheim sa...

Så koselig det såg ut. Likte godt den duken. Og den kjøkkenmaskinene var jo flott. Min kjære laget søndagsmiddag her i går siden jeg var på jobb. Han hadde laget steik med tilbehør og dekket med finservise på stua. Veldig koselig å komme hjem til.
Vi hadde til og med dessert. Ferdigkjøpt sjokoladepudding og gele. Lettvint og godt.
Ønsker deg ei flott uke :)