fredag, desember 02, 2011

2 Desember - Gammelt treverk, Hvitt og Sølvplett


Sølvplett synes jeg fortsatt er veldig fint særlig nå på vinteren - det er så lyst og rent. De gamle arvemøblene på Olstad synes jeg fortsatt det er veldig veldig rart ingen andre ville ha. Jeg er så glad i dem, og vet dere de er faktisk laget her på Olstad. Det finnes også ett hjørneskap til og noen større stoler med armlener. De er mørke og slitte - men jeg liker det godt mot de hvite veggene.

Jeg lurer på om jeg skal kopiere Emmeline og bruke kjøkkenhåndklær som stoltrekk, men da disse.



Kandelaberen lånte jeg ut en gang fra nettbutikken til en hyggelig konsert med Gøran Fristorp. Den måtte nok da bli min etter dette - hedligvis.

God helg!

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Nydelige møbler. Godt ingen andre ville ha de så ble de stående der de hører til. Det var en flott kandelaber. kan forstå du måtte ha den. Ha ei herlig helg på Toten :)

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Bare å smile og være glad for at ingen andre ville ha de flotte møblene! Så utrolig morsomt at de er laget på stedet, det gir jo en ekstra sjarm :-) Har også en smule dilla på nysølv (sølvplett) og har en stoooor mengde gammelt (svensk) nysølv som står litt overalt i heimen :-)
Ha en strålende fredag!

Klem Tone

Fargebarn sa...

Det er koselig med slike gamle arvemøbler. Det er da man har møbler med sjel i. Koselig spisestue du har.

mali-mo sa...

Jeg er også veldig glad i de gamle møblene jeg har. Syns treverk er flott når det er brunt, sånn som slaktebordet mitt ;)

Veldig kjekt å se når gamle møbler får være umalte ;)