lørdag, april 28, 2012

Sau

Dagens prosjekt var å rydde på lageret, blant annet hjalp mannen meg å fjerne ett gammelt skap i skapet fant vi en gammel papirpose. 



 Nøye instruksjoner om hvordan dyrene kan øremerkes. Så var det store spørsmålet hva finnes i denne gamle fine posen. 






 I posen en haug med øremerker, alle med inskripsjonen H.Olstad. Artig. Teksten er risset inn. Både merkene og posen var ett lite funn føler jeg. Har aldri hørt de har hatt sau på Olstad men det har de tydeligvis hatt. 




Ikke nok med den artige gamle posen vi fant også  en gammel sauesaks, så nå kan vi bare starte opp saueholdet. Slike gamle og halvgamle verktøy. Ting som forteller noe om hva som har skjedd her på Olstad er aller mest morsomt. Trodde jeg hadde funnet alt som var artig men dagens funn gav meg på nytt troen på at jeg kan finne enda noe mer morsomt. 




Er i ferd med å få ryddet på plass alle nye varer på lageret.  Slik ble det i den første hyllen på , nå er det proppfullt av nye varer i nettbutikken


2 kommentarer:

Hulda sa...

Det var da et artig, og spennende funn! Du kan sikkert bruke de til noe kreativt. :) Så mye fint du har i butikken din!!

Tulip sa...

Kult å eie disse da!
De kan du nok lage noe av?:)
Helt sikkert, tror nå jeg!!!
Ellers så er de sikkert fine hvis de bare ligger til pynt i en liten skål også da!