tirsdag, mars 06, 2007

Tirsdagshilsen


For meg er tirsdager en slitsom dag. Da er jeg i Oslo på kontoret, det er ganske langt bruker nesten 2 timer med trafikk hver vei. Men nå er jeg kommet hjem og det er en hel uke til neste gang. Tirsdagskvelden blir da bloggingens kveld, i håp om å finne litt inspirasjon til mer kreative sysler en Systemkonsulent jobben som jo heldigvis er bare 50%, har jo blitt overtalt til å bli frem til sommeren.






Så har jeg oppdaget tradera.se, det er jo på mange måter godt jeg ikke gjort før nå. Jeg har faktisk fått tak i 2 Egersund Brun fasan tallerkener og ikke minst en nydelig rød såpeskål fra Gustavsberg. Jeg har jo inntill jeg leste på bloggen til ”For the love of country” trodd at dette var ett Egersund mønster men der lærte jeg at dette er ett gammelt engelsk mønster som mange har brukt og da ble det plutselig artig med mange fabrikanter.

Men fortsatt er Egersund favoritten blant gamle saker, jeg er stadig rundt å leter etter gamle tallerkener og fat. Skapet er fullt av stekefat i ulikt mønster, de helt hvite, med roser, fasan, ulike mønster i blått også ulike blomster motiv. Men etter at de 2 første fatene, 5 dype tallerkenene og 2 saus koppene er i hus er det vanskelig å finne resten. Jeg tror jeg kan servere suppe til 40 gjester i ulike Egersund dype tallerkener, og jammen tror jeg ikke mange av dem kan ha sin egen sausnebb også, men hvor ofte har jeg slike selskaper... Kanskje noe å tenke på hvis vi skal ha selskap når vi ferdig med huset.






Til slutt må jeg fortelle om en sensasjon. Vi var på Harry tur i slutten av forrige uke og da fant jeg jammen Odd Molly jakken jeg har lett etter lenge. Det var stas også på Thon senteret i Tøcksfors da, sjokkert slutter jeg aldri å bli. Har til nå hatt den på meg hver dag siden jeg kjøpte den. I morgen må jeg nok ha noe annet.

8 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Tusen takk for en koselig kommentar pa siden min :)Jeg ma beromme deg ogsa, jeg visste ikke om deg engang! Interessant om den historien om Egersund serviset. Det visste ikke jeg heller. Sa du samler du og ja. Jeg samler pa te-kopper, da alle mulige former, men helst med stett og blomstermotiver?roser i fargene rosa, hvitt, gront og lilla, fra Royal Albert Fra England. Den tyter ut av mine skap ogsa, men jeg klarer simpelthen ikke stoppe..hihi..noen laster ma man jo ha :) Kan jeg fa lov til a linke deg ? Hilsen Aina

Interiørhuset sa...

Hei=) Takk for hilsen=)
Har du værdt på Tôcksfors senteret??? Det er der jeg alltid er når ejg drar til sverige...var du innom small habits(interiørbutikken) der har de så masse flotte ting=)

Hulda sa...

Så koselig blogg du har, tror ikke jeg har vært innom her tidligere. Men, jeg kommer igjen. :) Så fin den Odd Molly jakken var, har så lyst på noe lignende selv, men vet ikke hvor de selger de klærne.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin kofta från Odd Molly! Det var ett fint uppdukat bord på första bilden, var det hos dig?!Ja, visst är de fina de där Fasan-porlinet! Jag har också några tallrikar men det är lila färg på dem, jag letar ständigt efter flera... Mari.

Lykke sa...

Man skal jo være litt heldig noen ganger; jakken var kjempefin! Serviset også:)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Koseleg blogg du har, og kjekt å lese om alle tallerknane dine.
Eg har lagt deg til i favorittar, håpar at det er greit?

Unknown sa...

å så fin odd molly jakke. service også. ha en fin kveld. vh karoline

Olstad sa...

Moderncountry: Det er hyggelig om du lager link. Jeg har tenkt på flere kvelder at jeg skal lage slik linkliste men kommer liksom ikke i gang sitter å ser på alt det fine dere har alle sammen.

Tonje: Jeg er stadig i Tôcksfors jeg for foreldrene mine bor ganske nære. Ikke sant de har mye fint på Small habits der jeg kjøpte jakken også:-)

Hulda: Odd Molly klær synes jeg er vanskelig og finne, her jeg bor vet jeg ikke om noen som selger de.

Guldkant på livet: De lila tallerkenene er så flotte, men de vet jeg med sikkerhet at ikke ble lagd på Egersund i allefall. Der var det brune (min favoritt) blå og sort med farger. Så siden jeg nettopp har oppdaget de andre produsentene synes jeg Lilla og rødt er fantastisk vakre.

Lykke: Ja noen ganger kan en bli lykkelig av langt mindre:-)

Hildes: Så hyggelig og komme i favorittene dine.

Karoline: Tusen takk for hyggelig besøk på bloggen min.