fredag, september 30, 2011

Kjemisk oppussing






Ikke av fruen selv men av ett av mine gamle bord. I vinter gikk jo bordet i tvstuen i stykker, når olstadbarna danset på det... (Vi har innført danseforbud på bordene etter det). Det nye bordet jeg satte inn var grønt. Fikk det for meg i sommer at jeg skulle forsøke fjerne malingen. Tenkte at det er jo enkelt. Det var ikke enkelt men jeg er fornøyd med resultatet. Det tok to dager med malingsjferner og vannslange. Er det noen som har gode råd for fjerning av maling så del de gjerne.

3 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, Dette blir spennende. Slipemaskin er også effektivt...lykke til videre. God helgeklem Siv

Prinsesse Vilikke sa...

Hei!

Jeg har fjernet maling både kjemisk, med slipemaskin og med varmepistol tidligere. Jeg syns det er greiest og minst klin med varmepistol.

Jeg har brukt varmepistol på noen dører som du kan se her:
http://prinsessevilikkeshus.blogspot.com/2011/09/male-eller-ikke-male-helgens-store.html

Lykke til videre! Skal bli spennende å se sluttresultatet.

Klem Karen

Fjordheim sa...

Hehe, nei jeg har ingen gode råd om en enkel måte. Har gjort det samme selv en gang, men det var lakk jeg skulle fjerne da. Bare hardt arbeid og masse vann.
Blir nok kjempefint som tv bord.
Ha ei flott helg i dette nydelig høstværet vi er blitt velsignet med nå :)