søndag, april 26, 2009

Endelig har vi pusset opp lekehuset!

I mai 2007 skrev jeg om lekehuset og at vi skulle pusse det opp snart. Vel det har blitt gjort denne helgen og kun invendig. Jeg har hatt så store ambisjoner om hvordan huset skulle være at ikke blitt noe men når jeg til slutt fant ut at jeg gjør det på enkleste vis da ble det riktig så fint. (Må inrømme at jeg kunne ønske jeg var 5 år selv akkurat i dag...Så det gleder meg stort at min sønn også var i fyr og flamme over huset) Lyst til å være med inn å se?



Det har vært sol og fint i dag og selv om fasaden på lekehuset er slitt har den en sjarm.




Lekehytta er liten men det er plass til noen små møbler. Stolene har jeg kjøpt av TumleplassenPeder Balkes Hus . Teppe og krakken er fra Nettbutikken

Den søte hylla som har en kanin i hvert hjørne har husets 5 åring arvet av kusinen sin og det er tante Åse (Som er tvilling søstern til Olstad mannen) som har laget hyllen. Hun er en tusenkunstner, bare se lenger ned.



Den lille oppvaskbenken har også tante Åse laget hun har fellt inn en bolle i rustfritt stål i fra Ikea, skrudd sammen hyllen av ulike materialer og satt på fin gardin rundt. Den er bare kjempe hærlig og begge barna her i huset er så begeistret.







Kopper og kar i fra IKEA, Blafre bokser med kjeks, og en fornøyd liten huseier, han måtte ha kroker på innsiden av døren til å henge capsen på. Det er vel unødvendig å legge til at han har litt bildilla om dagen.

Skapet og hylla på veggen har hengt der siden lekehuset var nytt og det er i disse dagere 65 år siden, det er mine barns farmor som fikk lekehuset på sin 6 års dag.

Ingen ting var gjort innvendig før jeg i går begynte å male så det trengtes det har nok heller ikke vært vasket der på 25 år. Så alt i alt synes jeg at vi fikk gjort mye på en helg.

10 kommentarer:

Fjordheim sa...

Heldige unger som har ei så fin lekehytte. Herlige møbler. Ønsket meg det da jeg var liten, men det dukket aldri opp. Men vi hadde et rom i uthuset som vi brukte,
Ønsker deg ei god uke :)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Ååååå, så fin leikehytte.
Eg hadde ikkje hatt noko imot den om eg hadde vore 4-5 år:)
Oppvaskbenken var heilt fantastisk flott.
Eg hadde ikkje sånn fin leikehytte som liten, og ikkje klarte eg å få det til mine 3 heller, men kanskje barnebarna om nokre år...hehe.
Ha ei fin og god veke.
Smil H

ARKinterior sa...

Kjempeskjønt hus..
Så gøy for de små å ha slike, har selv en gutt på fem og jenter på ni og elleve som trives i lekehytta si, den blir flittig brukt.
innlegget ditt minnet meg på at vårrengjøringen snart må tas der.
Fin uke ønskes deg !

Akkurat passe Frø sa...

Herlighet så mykje du har fått gjort - og det med ungar rundt beina!
Kjempeflott vart det!
:o) FrueFrøet

Gunhild sa...

Så sjarmerende det ble i hytta. Ikke rart de likte seg der.
Det teppet mitt er Pappelina ja. Har et blått et med stjerner på kjøkkenet. Så nå holder det med stjernetepper. Men kan godt ha flere i ensfargede eller andre mønster.De er dyre, men de varer jo mye lenger enn andre tepper.

Tulip sa...

Å så koselig det ble.Flink du har vært!
Hadde lekestue selv da jeg var liten, og kan huske vi lekte masse der!

ha en fin uke!

elisabeth sa...

Herlig, tror det kommer et i hagen her også, men ikke før til neste år;)

Millas hem sa...

Så fint och vilken härlig grön färg!
Alltid lika roligt med en lekstuga för barnen!

Kram Camilla

Gro/ I Gros Hage sa...

Lekehytta har jo blitt helskjønn! Skjønner godt at 5-åringen koser seg. Tanten er jammen smart, tror nok jeg skal la meg inspirere av det der når jeg skal lage kjøkkenbenk i lekehytta vår - eh jeg mener selvfølgelig jentene sin! :-D

Jeg har vært helt fraværende i bloggeverdenen lenge nå, ser jeg har litt å oppdatere meg på rundt omkring.

Elin sa...

Sjarmerende lite hus:) Er så koselig med slike steder man kan være liten og ha sitt eget sted!