torsdag, april 09, 2009

Hjemmepåske




Vi har ett kammers på innsiden av stuen som vi har peis, tv og spisebord. Der har det egentlig vært ganske sterilt, har forsøkt meg med nytt bord for å piffe opp i sin tid, men fallt ikke helt i smak for husets øvrige beboere.

Men min kloke mann kom på at vi kunne henge opp hyller i kammerset, det kan jo også være godt å få bøkene som ligget nedpakket i esker i 3 år opp i dagslys igjen.
Jeg er fornøyd med resultatet, ble hjemmekoselig synes jeg. Jeg liker bøker både som "pynt" og som underholdning, leser mye.




Bilde tatt om kvelden.



Knekter og hylleplater kjøpt på ikea, synes de ser hjemmelagde ut noe som jeg synes passer hos oss.

Vi har hjemmepåske og det er så utrolig godt. Fint vær og snøen begynner faktisk å smelte. Helt utrolig!

11 kommentarer:

Emmeline sa...

Tusen takk for koselig hilsen:) Skal si du står på selv... Å pakke ut og få på plass alle disse bøkene må jo være litt av et påskeprosjekt. Jeg er helt enig. Det ble både intimt og koselig! Jeg har også kjøpt disse hyllene til det nye kjøkkenet mitt her på hytten.. Håper at de ikke bare SER pene ut, men også duger....At de holder oppe uten å bøye seg på sikt;) Skjønner at dere koser dere med hjemmepåske. Høres egentlig ganske avslappende ut. Her har vi vært på farten fra morgen til kveld og jeg har malt og malt og malt i flere dager i strekk... Så jammen santen skal det bli litt godt å komme hjem igjen også.. For å slappe av for å si det sånn!!!Fortsatt god påske til deg og dine Line. PS: Kul lampe forresten!!!!!

Løvetann sa...

Blei kjempefint, synes eg. Me har veldig masse bøker òg. Halvparten ligg på loftet. Mannen min skal lage ei bokhylla i trappa opp til jentene men det tar litt tid. Kos deg videre i påsken!

Fjordheim sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fjordheim sa...

Slettet den kommentaren jeg hadde skrevet. Men skal ta det viktigst en gang til.
Ble for mye feil.
Syns det ble fint i stua deres med hyller til bøkene. Bøker hører med i et interiør.
Herlig at snøen driver å forsvinner nå. Høres ut som det blir etpar fine dager nå- Får prøve å nyte de ute så godt en kan. Herlig med hjemmepåske. Da kan en bruke dagene til det som passer. Reise en tur visst en vil, eller bare slappe av heime.
Ønsker deg en fortsatt fin hjemmepåske :)

GundaM sa...

Takk for trivelig kommentar ine hos meg;)

Et hus uten bøker er nakent spør du meg og dette gjorde susen ;0) Vakkert og lunt.

Hjemmepåske her oig det vil si litt farting hit og dit hver dag men imorra håper man pøå en dag "fri" atså her hjemme, kanskej i hagen om været vil. Se snøen smelte litt om litt, det er ferie det;0)

Kos dæ videre

JULIEK sa...

Åja bøkene må opp vet du. Ble veldig bra. Elsker å ha bøker oppe jeg og som du sier, de er kjempefine som pynt. Det blir noe hjemmekos over det altså : )

Tulip sa...

Bøker må stå fremme, ikke stues ned i esker, nei!
Ble jo nesten et lite bibliotek, dette rommet nå! Fint og intimt ble det. Så lur mann du har!!!

Kos deg videre i påsken:)

Ingrid_blafre sa...

Sender en påskehilsen! Bokhyller er en stooor trivselsfaktor :-)

LIVS LYST sa...

Så koselig bibliotek-krok. Her var det noe for den leseglade!! Så digg å krype oppi den go`sofaen med en god bok.

Ha en fin kveld!
Hilsen Ljo

Heidi og Cathrine sa...

Hei, hei!
Ja, bøker hører med vet du. Det gjør det så hjemmekoselig og trivelig.
Ser at du etterlyser doble sengetepper fra GG. Jo da, det finnes og de er rålekre:)Har ikke flere igjen i butikken min dessverre, men dersom du vil så kan jeg sende deg en katalog eller du kan gå inn på GG hjemmeside (link på bloggen min) Det er ikke noe problem å bestille dersom du finner noe du ønsker deg :))
Kos deg denne siste dagen av påsken:)))

:-)

Tone sa...

Så koselig med eget bibliotek! Det er noe definitivt hjemmekoselig over bøker ja. Mangler bare et hjemmeheklet oldemorsteppe nå :-)
Ha en fin uke, klem :-)